Subject: FW: (TEED-217287) IP7157 Kohila-Nõela võrgupiirkonna parendamine III etapp.
From: Elliko Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 9 Sep 2025 13:43:25 +0300

Tere

Edastan.

Parimate soovidega

Elliko Kõiv

Tehnovõrkude koordinaator

Planeerimise osakond

Tehnovõrkude üksus

Tel: 57 848 581

E-post:  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Kotter Sander <[email-masked]>
Sent: Tuesday, September 2, 2025 1:59 PM
To: Elliko Kõiv <[email-masked]>
Subject: RE:   (TEED-217287) IP7157 Kohila-Nõela võrgupiirkonna parendamine 
III etapp.

Tere Elliko!

Kirjutan Elektrilevi palvel.

Puudutab see Kohila-Nõela III etappi.

Vahepeal olen projekti saanud kooskõlastatud kõikide osapooltega v.a 
Raasimetsa ja Raasipõllu kinnistu omanikuga.

Kas mitte kuidagi moodi ei saaks lubada kaablitrassi rajamist teemaale? Kui 
planeeriks kaabli mitte kraavipõhja vaid mujale, kas see oleks mõeldav?

Panen ka Elektrilevi kirja siia:

” Helistasin maaomanikule.

Eelistab ikkagi riigimaale paigutamist või makske miljon.

Iseenesest saan omanikust väga hästi aru ja pigem pooldan tema seisukohta. 
Kas teemaale siis tõesti ei saa seda paigaldada? Kuidas see garantiid 
kehvemaks teeb? Või on mõni teine trassivariant ehk välja pakkuda?

Tegemist on kogenud maaomanikuga ja ilmselt on temaga võimalik ka läbi 
rääkida, aga selleks peab ilmselt paar erinevat varianti talle välja pakkuma 
ja koos läbi arutama.“

Sander Kotter

Projekteerija

Enersense AS

Mobiil: +372 5547 836

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Aadress: Mõigu 3, Tallinn

 <http://www.enersense.ee/> www.enersense.ee

 <https://www.linkedin.com/company/enersense-estonia/> 
<https://twitter.com/EnersenseAs> 
<https://www.facebook.com/enersenseestonia> 
<https://www.instagram.com/enersenseestonia/>

From: Elliko Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, May 20, 2025 12:35 PM
To: Kotter Sander <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Ruth Koppel <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE:   (TEED-217287) IP7157 Kohila-Nõela võrgupiirkonna parendamine 
III etapp.

Hei Sander

Meie Teams vestluse jätkuks.

Ilmnesid projekti kooskõlastamist takistavad asjaolud, milledest tulenevalt 
palume projektlahendust korrigeerida:

1.	Kavandatava elektrimaakaabli trassi asukohta jääb ka projekteeritav 
sidekaabel ITK Inseneribüroo töö nr 23028 „Aespa aleviku sidevõrk“ , palun 
teha koostööd sidevõrgu projekteerijaga.
2.	Oled kavandanud elektrimaakaabli riigitee muldesse, kraavi põhja, mida 
Transpordiamet ei saa lubada. Riigitee nr 11245 Kiisa-Kohila tee teelõigul 
km 0-1,14 kehtib  garantii, st nii riigitee konstruktsioonide kui ka 
rajatiste kahjustamine peab olema välistatud.

3.	Kinnisasjadel Raasimetsa ja Raasipõllu asub olemasolev 
keskpingeõhuliin/mastid, mida kavandatakse demonteerida.  Palun kavandada 
keskpingemaakaabel riigitee muldest välja ja olemasoleva keskpingeõhuliini 
asukohta, Elektrilevi OÜ õhuliini kitsendust mõjutava ala (olemasoleva 
talumiskohustusega  ala) sisse.

Projekti lisada viide keskpingeõhuliini/mastide demonteerimise kohta. 
Ühtlasi lähtuda eramaadele kaabli kavandamisel sellest, et kaabli sügavus 
põllumaal oleks piisav maa harimiseks, sh tagada truupide juures TRAM 
tehnovõrkude nõuetele vastav kaabli paigaldusmeetod, sügavus ja kaitsetoru 
tugevus (lisada plaanile viited).

Ühtlasi märgime, et maaomandi vaates tuleb riiki käsitleda võrdselt kõigi 
teiste maaomanikega ning ühegi teise maaomaniku huve ei tohi ilma 
põhjendatud ja kaalutletud vajaduseta eelistada riigi huvidele. Sealhulgas 
ka tehnovõrkude trasside ja tehnorajatiste asukohtade määramisel.

Ikka head

Elliko

From: Kotter Sander <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, May 13, 2025 10:04 AM
To: Elliko Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE:   (TEED-217287) IP7157 Kohila-Nõela võrgupiirkonna parendamine 
III etapp.

Hei!

Kohila vallalt veel otsest kooskõlastust pole.

Ehitusnõunik tuli puhkuselt tagasi ning pidi projekti läbi vaatama. 
Kirjavahetus temaga manuses.

Selle alajaama planeerime jätta ikkagi Käbi tn 1 kinnistule.

Ikka head

Elliko

From: Elliko Kõiv  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]
Sent: Tuesday, May 13, 2025 10:01 AM
To: Kotter Sander  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]
Subject: RE:   (TEED-217287) IP7157 Kohila-Nõela võrgupiirkonna parendamine 
III etapp.

Hei

Mulle tuli EHR menetlus tuli sisse, kas projekt on lukus?

Ikka head

Elliko

From: Kotter Sander < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Tuesday, May 6, 2025 10:57 AM
To: Elliko Kõiv < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE:   (TEED-217287) IP7157 Kohila-Nõela võrgupiirkonna parendamine 
III etapp.

Ma loodan ka väga, et jääb Käbi 1 kinnistule. Ma olen selle projekti ümber 
tegemisest juba väsinud 😃.

Sander Kotter

Projekteerija

Enersense AS

Mobiil: +372 5547 836

From: Elliko Kõiv < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Tuesday, May 6, 2025 10:54 AM
To: Kotter Sander < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE:   (TEED-217287) IP7157 Kohila-Nõela võrgupiirkonna parendamine 
III etapp.

Hei

Suured tänud, siin jah ei kehti Tee projekteerimisnormid, vaid Linnatänavate 
standard 😊

Jään ootama, loodan väga, et see jääb Käbi 1 kinnisasjale, nähtavuse ja 
liiklusohutuse seisukohast kõige parem lahendus (seal lisaks ka busside 
liiklus ja ülekäigukoht, ei ole hea kui miski vaatevälja takistaks)!

Ma hetkel pikendasin Sinu taotlust selle nädala lõpuni.

Ilusat päeva

Elliko

From: Kotter Sander < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Tuesday, May 6, 2025 10:48 AM
To: Elliko Kõiv < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE:   (TEED-217287) IP7157 Kohila-Nõela võrgupiirkonna parendamine 
III etapp.

Hei!

Suur suur tänu selgituste eest!

Annan vallale teada, et alajaama me sinna panna ei saa. Seejärel vaatan, mis 
nad vastavad ning annan Sulle teada.

Sander Kotter

Projekteerija

Enersense AS

Mobiil: +372 5547 836

From: Elliko Kõiv < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Tuesday, May 6, 2025 10:43 AM
To: Kotter Sander < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE:   (TEED-217287) IP7157 Kohila-Nõela võrgupiirkonna parendamine 
III etapp.

Tere Sander

Sinu poolt pakutud alajaama võimalik asukoht jääb riigitee nr 11245 
(Kiisa–Kohila tee) kaitsevööndisse. Tegemist on asulasisese riigiteega, 
millel kehtib kiiruspiirang 50 km/h ja mille liiklussagedus (AKÖL) on 1534 
sõidukit ööpäevas. Tee lõigul km 0,000–1,141 kehtib ehitaja garantii kuni 
21.10.2025, kuna teelõik rekonstrueeriti 2019. aastal. Ehitusseadustiku  § 
70 lõike 2 punkti 1 kohaselt ei tohi ehitus- ega muu tegevus kaitsevööndis 
ohustada riigiteed ega selle korrakohast kasutamist, samuti ei tohi see 
takistada liiklust, teehoiutöid ega sademe- ja pinnasevete ärajuhtimist 
transpordimaalt ja kaitsevööndist.

Lisaks sätestab Linnatänavate standard, et liiklejale peab olema tagatud 
piisav nähtavus tema kasutataval teel ja külgneval alal, et liiklusohutus 
oleks tagatud. Ristmikule läheneva sõiduki juht peab nägema teiste harude 
kaudu lähenevaid sõidukeid. Nähtavuskolmnurgas ei tohi olla nähtavust 
piiravaid takistusi. Kiiruspiirangu 50 km/h korral peab nähtavuskolmnurk 
olema 15 × 100 meetrit. Selgitus allolevas tabelis ja joonisel.

Tulenevalt eelnevast on alajaamale sobiv asukoht Sinu  poolt varem pakutud 
Käbi tn 1 kinnisasjal.

Palun tagasisidet, kas esialgne projektlahendus jääb kehtima?

Parimate soovidega

Elliko Kõiv

Tehnovõrkude koordinaator

Planeerimise osakond

Tehnovõrkude üksus

Tel: 57 848 581

E-post:  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Kotter Sander < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Monday, April 28, 2025 9:42 AM
To: Elliko Kõiv < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: FW:   (TEED-217287) IP7157 Kohila-Nõela võrgupiirkonna parendamine 
III etapp.

Hommik Elliko!

Kirjutan seoses Kohila-Nõela III etapiga IP7157.

Ma kooskõlastan seda projekti hetkel ning vallalt tuli üks ettepanek. Nad 
uurisid, kas projekteeritava AJ15688 saaks rajada riigitee kaitsevööndisse, 
kinnistule Mäevana tee L1 (31701:001:0648):

Alajaama – sõidutee vaheline kaugus oleks ca 7 meetrit.

See alajaam võib hakata muidugi nähtavust piirama. Ise jätaksin alajaama 
asukoha nii nagu ta praegu projektis on. Siiski sooviks TRAMi tagasisidet, 
et kas see oleks lubatud või mitte.

Sander Kotter

Projekteerija

Enersense AS

Mobiil: +372 5547 836

From: Transpordiameti Jira < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Wednesday, March 19, 2025 11:10 AM
To: Kotter Sander < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject:   (TEED-217287) IP7157 Kohila-Nõela võrgupiirkonna parendamine III 
etapp.

Tere,

Teie taotlus "IP7157 Kohila-Nõela võrgupiirkonna parendamine III etapp." on 
töösse võetud ja sellega tegeleb Elliko Kõiv.

Lisaküsimuste korral leiate tema kontaktid siit: 
<https://transpordiamet.ee/kontaktid> https://transpordiamet.ee/kontaktid

Lugupidamisega,
Transpordiamet

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only 
for a specific individual and purpose. It may contain information which is 
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or 
communication. If you are not the intended recipient, please notify 
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and any 
attachments from your system without producing, distributing or retaining 
copies thereof or disclosing its contents to any other person. Thank you.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only 
for a specific individual and purpose. It may contain information which is 
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or 
communication. If you are not the intended recipient, please notify 
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and any 
attachments from your system without producing, distributing or retaining 
copies thereof or disclosing its contents to any other person. Thank you.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only 
for a specific individual and purpose. It may contain information which is 
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or 
communication. If you are not the intended recipient, please notify 
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and any 
attachments from your system without producing, distributing or retaining 
copies thereof or disclosing its contents to any other person. Thank you.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only 
for a specific individual and purpose. It may contain information which is 
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or 
communication. If you are not the intended recipient, please notify 
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and any 
attachments from your system without producing, distributing or retaining 
copies thereof or disclosing its contents to any other person. Thank you.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only 
for a specific individual and purpose. It may contain information which is 
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or 
communication. If you are not the intended recipient, please notify 
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and any 
attachments from your system without producing, distributing or retaining 
copies thereof or disclosing its contents to any other person. Thank you.